Ons volgend avontuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MaritjeJannetjeopreis - WaarBenJij.nu Ons volgend avontuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van MaritjeJannetjeopreis - WaarBenJij.nu

Ons volgend avontuur

09 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 1 Augustus begon met een stralend zonnetje, het was heerlijk weer voor een wandeling in de omgeving, nu hadden we al heel veel van het land gezien maar van Maraetai hadden we nog weinig gezien. Mooi dat we dit meteen ’s morgens gedaan hebben want
’s middags gooide het van de regen en is tot ’s avonds laat blijven regenen, maar ja het is winter.
We hebben de middag benut om een wasje weg te werken en de koffers weer te pakken,want we zouden dinsdag weer op pad gaan.

Dinsdagochtend begon ons volgende avontuur en vertrokken we naar de Bay of Islands, naar Paiha, onderweg wederom genoten van de prachtige natuur.
Na een rit van ruim 4 uur, met de nodige pitstops, kwamen we aan in het gebied waar de kiwi’s leven, de vogels dan,want de blanke Nieuwzeelanders worden ook kiwi’s genoemd.
We hebben ingetcheckt bij ons hotel en hebben daarna een wandeling gemaakt door de wederom overweldigende natuur.
Dezelfde dag ook een bootreis geboekt voor de volgende dag om te kijken of we nu wel dolfijnen konden spotten.

De bootreis was een prachtige ervaring. We vertrokken met een gladde zee maar al snel kwam daar verandering in. Zelfs zo erg dat het personeel met kotszakjes rond kwam.
Dolfijnen hebben we helaas weer niet gezien maar wel The Hole in Rock.
Om daar te komen gingen we over een open stuk oceaan, vandaar de zakjes.
Toen was de wind op z’n ergst en moesten de mensen die voor op de boot stonden naar binnen, wij zaten boven op en mochten blijven zitten, nou, dat hebben we geweten, de ene na de andere golf kwam over maar wij hebben alleen maar lol gehad.
Na die woeste tocht meerden we aan bij een eilandje met een lieflijke baai en toen leek het weer hoogzomer, konden we mooi opdrogen.
Eenmaal op dat eilandje zijn we naar boven gelopen voor de mooiste vergezichten.
Eenmaal op de terugweg zijn wij in Russell van de boot gestapt en daar in de rondte gekeken, een heel mooi oud stadje waar het nu erg stil was omdat het winter is.
Met de Ferry zijn we toen weer terug naar Paiha gegaan en ons hotel weer opgezocht.
We hebben er over nagedacht maar besloten om de tocht naar Cape Reinga maar te boeken en met de bus te gaan, is een tocht van ruim 3 uur.
Terug was heel spectaculair en ging over de 90 mile beach, een geweldige ervaring, met de bus over het strand. Is ook aan te raden om met de bus te gaan, denk niet dat je auto dat zoute water zo lekker vind.
Onderweg kon je ook nog strandsurfen, maar hebben wij niet gedaan.
Het was wederom weer een prachtige dag en we kwamen moe maar voldaan in het hotel aan.

Vrijdag was het weer tijd om te vertrekken, nadat we het Maori museum en de Treaty ground bezocht hadden en zijn we richting het zuiden gegaan met als eindbestemming Piha, waar we met een speciale missie naar toe wilden.
De dag ervoor hadden we een B&B geboekt, 700 meter van het strand, maar werd niet bij vermeld dat het in de hoogte was. Dus hadden wij weer een bergrit voor de boeg maar voor Jannetje is geen berg meer te hoog.
We zaten daar boven op een berg, zelfs hoger dan de skytower en het uitzicht was adembenemend.
Nadat de missie was voltrokken en we heerlijk geslapen hadden op grote hoogte zijn we weer verder naar het zuiden getrokken, richting Lake Taupo.

Dus zaterdag vertrokken wij richting Taupo, we waren gewaarschuwd dat het er erg koud was, het is het centrum van het noord eiland waar min of meer een landklimaat heerst.
Maar het ging goed, begon onderweg wat te regenen, harder te regenen, nog harder te regenen en op een gegeven moment begon het te sneeuwen. Eeerst natte sneeuw maar op een gegeven moment, we moesten nog 8 kilometer, werd het gewoon een sneeuwstorm, maar Jannetje bleef onder alle omstandigheden koel, we kunnen vanaf hier ook lopen.
Zonder kleerscheuren hebben we Taupo bereikt en na de nodige troubles, hoe kan het ook anders, 2 keer een andere kachel gekregen want die deed het niet, hebben we ons geinstalleerd met een wijntje.
Zondag begon een beetje bewolkt maar trok al snel op en zijn we naar de Haku falls gelopen, lijkt meer dan het is, maar het was mooi weer.
’s Middags heerlijk geshopt en ’s avonds geweldig gegeten bij een van de beste restaurants van Taupo, The Bistro.
Maandagochtend was het verschrikkelijk koud, het had 2 graden gevroren en er moest gekrabt worden, maar hoe doe je dat als je geen krabber hebt? Gooi je er een emmer water overheen. Gelukkig hadden wij de auto aan de goede kant staan, in het zonnetje, dus wij hoefden niet te krabben.
Het was prachtig mooi weer en het was een weer lekker ritje terug naar Auckland.