Zuid Eiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van MaritjeJannetjeopreis - WaarBenJij.nu Zuid Eiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van MaritjeJannetjeopreis - WaarBenJij.nu

Zuid Eiland

01 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

Onze trip naar het zuid eiland,

Dinsdag 26 juli was het zover we zouden vliegen naar Nelson op het zuid eiland.
’s Morgens eerst nog lekker op het balkon koffie gedronken het was heel mooi weer.
’s Middags om half 5 kwamen we aan bij de B&B en hebben ons geinstalleerd, heel gezellig en we werden uitgenodigd om een glaasje port te drinken, wij natuurlijk gedaan.
Die mevrouw heeft ook nog geregeld dat we ’s morgens om half 8 werden opgehaald voor Nationaal park Abel Tasman.
’s Avonds heerlijk tapas gegeten bij een Spaans Restaurant.
Het Abel Tasman park is echt een belevenis, het was wel koud maar wel erg mooi weer.
We vertrokken met een boot en onderweg kwamen we zeehonden tegen. Op de terugweg zijn we haverwege afgestapt en een heel stuk gaan lopen wat de mooiste momenten opleverde.
Na ongeveer 4 kilometer gelopen te hebben werden we in een volgende baai weer door de boot opgepikt.
Daarna werden we weer door de bus in Nelson afgezet.
Donderdag hebben we een auto gehuurd en zijn we gaan rijden richting Kaikoura, waar we walvissen zouden gaan spotten.
We reden een fantastische route door de bergen langs de kust.
Rond 16.00 u kwamen we aan en hebben eerst een B&B geregeld en de walvistrip.
De B&B was weer geweldig, werd gerund door een mevrouw van 86 jaar samen met haar dochter, ze maakten alles zelf, van zelf broodbakken tot Yohurt ,jam enz. Het ontbijt was geweldig met verse eitjes van de kippen die ze ook had lopen.
Vrijdag was een beetje een domper, kwamen we aan bij het walvisstation en was de boottrip afgeblazen, te veel wind.
We zijn toen vertrokken richting Waiau, Hanmer, waar we koffie gedronken hebben en ons volgende onder komen geboekt hebben, om vervolgens in St Arnaud aan te komen.
Daar ging heel wat aan vooraf, de route ging hoog door de bergen en we belandden in de sneeuw wat best wel eng was, we kwamen sneeuwschuivers tegen wat niet veel goeds voorspelde. Maar uiteindelijk zijn we bij ons onderkomen voor die nacht aangekomen.
Daar was het vreselijk koud, -1 en werd alles verwarmd met een haardvuur en elektrische kacheltjes, die van Jannetje deed het niet dus die werd ’s morgens met een kouwe neus wakker.
Zaterdag ochtend zijn we daar weer vertrokken richting Nelson en was het gelukkig redelijk weer. Onderweg zijn we nog gestopt in Richmond, geen grote plaats maar een redelijk groot winkelcentrum.
Toen we uiteindelijk weer in Nelson aankwamen was het weer begonnen met regenen en zijn wij weer naar de B&B van de eerste dagen gegaan om er de nacht door te brengen, daarna weer naar de tapas tent want die was toch wel heel goed bevallen.
Uiteindelijk zijn we zondag, nadat we de auto weer ingeleverd hadden teruggevlogen naar Auckland waar Walter en Conny ons al stonden op te wachten. We zijn die avond nog heerlijk uit eten geweest bij de Tai omdat ze die dag 24 jaar getrouwd waren.

• 01 Augustus 2016 - 09:10

Amber:

Hoi, wat leuk om alles zo te lezen,goed bedacht om het zo te doen! Heel veel plezier nog op vakantie!

• 02 Augustus 2016 - 18:38

Janneke:

Zulke mooie foto's meiden
    Wat een top avontuur hebben jullie
    Dikke

• 07 Augustus 2016 - 13:17

Neel:

Wat leuk om jullie zo te volgen! Nog veel plezier verder in jullie onvergetelijke vakantie.